Przyjmowanie i załatwianie spraw
Przyjmowanie i załatwianie spraw i odbywa się w godzinach urzędowania
od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:05
w siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Starogardzie Gdańskim
ul. Kanałowa 5, 83-200 Starogard Gdański
Sprawy załatwiane są w trybie i terminach wynikających z kodeksu postepowania administracyjnego.
TELEFON ALARMOWY CAŁODOBOWY
(+48) 699-670-418
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Starogardzie Gdańskim
przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków
w dni robocze w godzinach od 8.00 do 15.00
oraz dodatkowo we wtorki w godzinach od 15:00 do 15:30
Skargi i wnioski można składać w sekretariacie PSSE w Starogardzie Gdańskim ul. Kanałowa 5 (pokój nr 17 pierwsze piętro).
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Starogardzie Gdańskim można składać w interesie własnym, innych osób (za wcześniejszą zgodą), a także w interesie publicznym. Wpływające skargi i wnioski są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków i rozpatrywane według decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi lub wniosku.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie;
- faxem na nr 58 56 240 11 wew. 15;
- pocztą elektroniczną na adres psse.starogardgdanski@sanepid.gov.pl;
- ustnie do protokołu.
Skargi i wnioski powinny zawierać:
1. Imię i nazwisko wnoszącego skargę/wniosek
2. Adres wnoszącego.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Starogardzie Gdańskim załatwia bez zbędnej zwłoki wpływające skargi i wnioski. W przypadku gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt termin załatwienia sprawy wynosi 1 miesiąc od daty otrzymania, natomiast skargi i wnioski szczególnie skomplikowane są załatwiane nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz.735 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 Nr 5, poz. 46).